zondag 25 juni 2017

Kastje van mijn oma

Dit oude kastje stond bij mijn ouders in de woonkamer en toen ze enkele jaren geleden naar een appartement verhuisden hadden ze dit op overschot.
Ja , natuurlijk wil ik dat dan wel hebben, altijd wel handig zo een kastje en ik zag het al helemaal voor me: mooie krijtverf erop en dan een leuk plekje ervoor bedenken.
Een kind doet de was ;)


Bleek toch iets anders uit te draaien want vier jaar lang keek ik tegen dit lelijke bruine ding aan, pffff, wat zou het mooi zijn moest het een andere kleur hebben, ik heb het waarschijnlijk wel honderd keer gedacht.




En dan komt plots zomaar uit het niets HET moment!
Deze week was het hier in de Belgische Kempen maar liefst 34 graden, en terwijl iedereen loopt te zuchten en puffen omdat ze niet vooruit raken loop ik te genieten.
Heerlijk want met deze warmte heb ik geen last van mijn fibromyalgie, niets geen spierpijn te bekennen de laatste dagen dus ik weet gewoon niet wat me overkomt.



Dan barst je natuurlijk ook meteen van de energie en ga je aan het zoeken wat je zoal eens zou kunnen gaan doen?
Ja hoor , bingo, het kastje :)




Enkele weken geleden kocht ik de vintage paint van JDL op de openhuis van Margot van All seasons decorations.
Oh oh, wat zag ik daar hééééééééél veel mooie gerestylde kasten voorbijkomen.



Ik koos voor de kleur French- Beige, een beetje gebroken wit met een grijze ondertoon.
Op de foto komt het eigenlijk veel lichter over dan het in werkelijkheid is.

Het kastje staat tegen een kleine taupekleurige wand in de woonkamer en als ik nu binnenkomt lijkt het meteen een heel ander huis.
Wat heerlijk want dit geeft een mooie lichtere sfeer dan die donkerbruine kast.
Bovendien past het beter in zijn geheel want vanuit de zithoek kijk ik tegen nog een andere houten kast aan die nog volledig origineel is en die ik eigenlijk ook niet wil schilderen.
Hij is veel te mooi in zijn mooie warme houtkleur zoals hij is en dus nu helemaal !




En heel eerlijk, qua werk stelde het niet zoveel voor, je hoeft niets te schuren.
Alleen maar de kast afwassen met Dasty, twee lagen krijtverf en dan gepatineerd met de vintage wax.

Alles bij elkaar anderhalf uurtje werk dus ik kan boos zijn op mezelf : waarom heb ik daar in hemelsnaam zolang mee gewacht?
Maar ach, dat ga ik maar niet doen, ik ga gewoon lekker genieten van mijn nieuwe 'oude' kastje :)



Heel fijne zondag iedereen,
Sonja




8 opmerkingen:

  1. Wat is je kastje mooi geworden! En wat was het genieten hè, even een paar dagen vrijwel geen last hebben van de fibromyalgie, ik heb er ook zo van geprofiteerd en ben aan het schilderen geweest terwijl iedereen voor pampus lag.
    Lieve groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er prachtig uit Sonja ook de styling die je erop gemaakt hebt....genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan en toch iemand die baat heeft bij dit "hete" weer, gelukkig!! Wij niet, geen van beiden kan er nog tegen, eenmaal kankerpatënt dan houdt het op met de hitte!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar de hitte al niet goed voor is! Een mooi resultaat, Sonja!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn voor je lief dat je zo weinig last hebt met deze warme dagen. Ik geniet er ook van hoor. Ja ok soms even puffen als je bv je haar moet fohnen ofzo. Met verder gewoon wat rustig aan doen komt het wel goed.
    En wat ben je lekker bezig geweest, zag het natuurlijk al op IG, mooi het kastje van oma staat goed.
    Hugs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het brocante kaste krijgt een mooie uitstraling ...
    Fijne start van de week Sonja ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig heel herkenbaar. Waarom iets zo lang laten wachten? Omdat er steeds weer andere dingen de aandacht vragen misschien. Maar eind goed, al goed. Het ziet er zo veel gezelliger uit.
    Maar ik moet er niet aan denken om zulke klussen met die hitte te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Sonja, meis wat heerlijk te lezen dat je met die warmte
    amper last hebt van je fibromyalgie, nu ga ik duimen voor je
    dat we een snikhete zomer krijgen dan kan je nog veel meer
    heerlijke klusjes gaan doen,;-)

    Super geworden deze metamorfose van het antieke kastje van Oma,
    al jouw mooie spulletjes komen daar veel beter op uit, en het
    totaalbeeld in jullie huisje heeft ook een opkikkertje
    gekregen door deze kleur te gebruiken, mooi gedaan hoor.

    Geniet van een fijne week.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen